...
copywriting-img-blog

Copywriting na stronę internetową – dlaczego warto zlecić specjaliście?

Spis treści

Copywriting — inwestycja czy niepotrzebny wydatek?

Pierwsze, z czym stykają się klienci, odwiedzając Twoją stronę internetową to zdjęcia i teksty. O ile większość przedsiębiorców doskonale zdaje sobie sprawę, że zdjęcia muszą być estetyczne i warto zlecić je profesjonalnemu fotografowi, tak teksty to często inna para kaloszy.

Pisanie postów na stronę firmową z jakiegoś powodu wielu osobom wydaje się łatwe, szybkie i przyjemne. Rzeczywistość zwykle jednak okazuje się mniej kolorowa. Albo orientujemy się, że praca nad tekstem wcale nie należy do prostych zadań, a do tego zabiera wiele cennego czasu, albo okazuje się, że stworzone przez nas artykuły i opisy nie przynoszą żadnych skutków, a my piszemy je chyba tylko dla siebie.

Pierwszym krokiem jest dojście do takich wniosków i pogodzenie się z nimi. Drugim – albo ciężka praca na podwójnych obrotach, aby spełnić obowiązujące w internecie standardy, albo zatrudnienie profesjonalnego copywritera.

Chcesz skuteczniej docierać do klientów?

Profesjonalny copywriting

Copywriting to bardzo szerokie pojęcie, które obejmuje m.in.:

  • naming (tworzenie nazw),
  • hasła reklamowe,
  • teksty na ulotki,
  • treści na stronę firmową,
  • artykuły na bloga,
  • opisy produktów,
  • teksty zapleczowe,
  • posty do mediów społecznościowych.

Copywriting na stronę internetową

Wszystkie treści, jakie znajdują się na Twojej firmowej stronie internetowej, powinny być przemyślanym i spójnym elementem strategii marketingowej. Powinny być stworzone z myślą o naszych odbiorcach – dopasowane, interesujące, angażujące i jakościowe.

Copywriting pod SEO

Dla wielu osób niezwiązanych z tematem pozycjonowanie strony internetowej to czarna magia. Coś w tym jest, bo na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google wpływa tak naprawdę wiele czynników. Jednym z nich są odpowiednio przygotowane teksty.

Copywriting pod SEO musi stanowić połączenie doskonałej znajomości tematu oraz odpowiednio skonstruowanego tekstu. Tylko w ten sposób artykuł będzie wartościowy dla czytelników, a jednocześnie atrakcyjny dla algorytmu Google.

Poprawnie przygotowana pod SEO treść musi mieć odpowiednią długość i zagęszczenie słów kluczowych oraz być unikatowa. Nie bez znaczenia jest tutaj także linkowanie wewnętrzne czy opisy zdjęć i grafik, urozmaicających artykuł. Niektóre zasady SEO obowiązują od dawna, inne zmieniają się bardzo dynamicznie – profesjonalny copywriter na pewno je zna i zadba, aby przygotowany dla Ciebie tekst spełniał je wszystkie.

Copywriting - korzyści dla biznesu

Treści tworzone dla Twojej firmy nie powinny pełnić jedynie funkcji ozdobnej. Każda z nich ma spełniać określone zadania – przede wszystkim sprzedawać Twoje produkty lub usługi. Jeśli zostaną przygotowane nieumiejętnie, okażą się bezużyteczne.

Czy chcesz marnować swój czas na przygotowanie treści, które nie spełnią swoich funkcji? Zatrudnienie profesjonalnego copywritera rozwiąże ten i inne problemy związane z tekstami na Twojej stronie internetowej.

Poniżej największe zalety copywritingu. Koniecznie przeczytaj także wywiad z copywriterem, który radzi jak pisać skuteczne teksty na stronę – KLIK.

Treści wysokiej jakości

Zlecając stworzenie tekstów na stronę profesjonalnemu copywriterowi, możesz mieć pewność, że przygotowane przez niego treści będą perfekcyjne pod względem merytorycznym i technicznym. Znajomość zasad SEO oraz specyfiki różnych rodzajów tekstów jest niezbędna. Ty, jako przedsiębiorca, nie masz obowiązku się na tym znać. Decydując się na współpracę z copywriterem, nie musisz też uczyć się wszystkiego od początku. To dla Ciebie ogromna wygoda i…

Oszczędność czasu

Stworzenie dobrego jakościowo tekstu zwykle trwa długie godziny. Przygotowanie merytoryczne i napisanie artykułu, czy opisu to nie wszystko. Każda treść powinna zostać sprawdzona i poprawiona, często nie jeden, a nawet kilka razy, zanim w końcu dojdzie do publikacji.

Warto pamiętać, że copywriting na stronę internetową to poważna sprawa, a nie tylko stukanie w klawiaturę. Twórca powinien doskonale znać zasady gramatyki i ortografii oraz wiedzieć, jak pisać pod SEO. Jeśli chcesz samodzielnie tworzyć teksty dla swojego biznesu, zarówno konstruowanie ich, jak i poprawianie zajmie Ci o wiele więcej czasu, niż profesjonalnemu copywriterowi, który robi to na co dzień.

Decydując się na oddelegowanie tworzenia treści, możesz poświęcić ten czas na robienie rzeczy, które lubisz, lub które wychodzą Ci lepiej.

Optymalizacja pod SEO

Ten temat poruszałam już wcześniej, jednak jest tak istotny, że nie mogę pominąć go w kontekście zalet copywritingu.

Aby teksty rzeczywiście dawały Twojej firmie korzyści w postaci budowania świadomości marki, pozyskania nowych klientów oraz zwiększenia sprzedaży, muszą być odpowiednio napisane. Przygotowanie treści, które wyświetlą się czytelnikom na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google, bardzo pomoże Ci osiągnąć cele biznesowe.

Copywriting pod SEO czasami uznawany jest za coś łatwego w przygotowaniu, a nawet mniej wartościowego, niż teksty sprzedażowe czy posty do mediów społecznościowych.

W rzeczywistości bez zorientowania we frazach kluczowych czy linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym nie jesteś w stanie samodzielnie stworzyć tekstu SEO, który byłby wartościowy dla Twojej strony.

Spójność i profesjonalizm

Wszystkie teksty przygotowane przez jedną osobę stworzą spójną i profesjonalnie wyglądającą całość. Twoja komunikacja z klientami będzie kompletna i pomoże Ci wzbudzić zaufanie, a nawet sympatię odbiorców.

Tworzenie treści konsekwentnie i w zgodzie z wizerunkiem marki jest niezwykle ważne, niezależnie od branży czy wielkości firmy.

Obawy przed zatrudnianiem copywritera

Zdaję sobie sprawę, że wielu przedsiębiorców uważa, że zna swoją firmę najlepiej i nikt inny nie wywoła w odbiorcach takich emocji lub nie przekaże wszystkich informacji w odpowiedni sposób. Dotyczy to szczególnie osób, które budują w sieci markę osobistą.

Często te obawy są zupełnie nieuzasadnione. Profesjonalny copywriter doskonale wie, jakich słów i argumentów użyć, aby zbudować odpowiedni wizerunek firmy oraz wzbudzić zaufanie, pożądanie i zaangażowanie potencjalnych klientów.

Zwykle przed podjęciem zlecenia osoba, której zlecisz teksty na temat Twojego biznesu, poprosi Cię o wypełnienie briefu. Lub też przeprowadzi z Tobą szczegółową rozmowę, z której wyciągnie najważniejsze informacje.

Ile kosztuje copywriting na stronę internetową?

Współpraca z profesjonalnym copywriterem wcale nie musi nadszarpnąć budżetu firmy. Przeciwnie – dobre jakościowo i odpowiednio zoptymalizowane teksty przyciągną nowych klientów i pomogą Ci zwielokrotnić zyski.

Copywriting na stronę internetową wycenia się zupełnie inaczej, niż naming (nazwa całej marki lub pojedynczego produktu) czy hasło reklamowe. Musisz nastawić się na to, że ostateczna wycena będzie zależała od tego, ile i jakich tekstów potrzebujesz.

Niektórzy copywriterzy rozliczają się za czas pracy lub gotowy tekst, jednak większość bierze pod uwagę długość tekstu. Zwykle wykonawca podaje stawkę za 1000 zzs (znaków ze spacjami), a następnie ustala z klientem, ile znaków powinien mieć każdy tekst lub w jakiej kwocie ma zmieścić się z całością.

Proste teksty blogowe czy opisy do sklepu internetowego to zwykle kwestia od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych za 1000 zzs. O wiele droższe są teksty sprzedażowe oraz treści eksperckie, wymagające specjalistycznej wiedzy. Ich cena może osiągnąć kilkadziesiąt, a nawet kilkaset złotych za 1000 zzs.

Ostateczna wycena często jest zależna także od branży oraz czasu, jaki dajemy copywriterowi na wykonanie zlecenia.

Znasz już moją ofertę? Zobacz, co dla Ciebie zrobię.

Strona internetowa

Zobacz

Copywriting – czy Twój biznes go potrzebuje?

Wielu przedsiębiorców z różnych powodów woli pisać teksty dla swojej firmy samodzielnie. Nie ma w tym nic złego, o ile podejdziemy do tego z głową i odpowiednio się przygotujemy. Warto jednak chociaż raz spróbować nawiązać współpracę z profesjonalnym copywriterem (lub – dla porównania – z kilkoma różnymi).

Otwartość na delegowanie zadań związanych z tworzeniem treści dla Twojej marki może przynieść Ci wiele korzyści – od oszczędności czasu, aż po zwiększenie przychodów. Co Ty na to?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart
Przewiń do góry
Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.