...
czym-jest-strona-internetowa-img-blog

Czym jest strona internetowa dla firmy? 5 zalet posiadania firmowej strony.

Spis treści

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, po co firmie strona internetowa i czy tworzenie strony www dla ich biznesu to opłacalna inwestycja, czy tylko niepotrzebny wydatek.

W dzisiejszych czasach, szczególnie w dobie COVID-19 powodującego trend przenoszenia działalności do sieci, posiadanie strony internetowej dla firmy jest wręcz konieczne. W ostatnich latach nie tylko coraz częściej decydujemy się na zakupy online. Internet służy nam również do utrzymywania kontaktów z bliskimi oraz pozyskiwania współpracowników i klientów.

W tym artykule dowiesz się, czym jest strona internetowa dla Twojej marki.

Znasz już moją ofertę? Zobacz, co dla Ciebie zrobię.

Strona internetowa

Zobacz

Zalety posiadania firmowej strony internetowej

Strona internetowa dla biznesu to niezbędny element każdej działalności, zarówno online, jak i offline. Klient chętniej zdecyduje się na wybór firmy, która:

  • jest łatwa do znalezienia w sieci i dba o swój wizerunek,
  • udostępnia najważniejsze informacje o sobie – budzi zaufanie,
  • ma bloga firmowego, na którym udziela porad – jest ekspertem w swojej dziedzinie,
  • pokazuje swoje portfolio lub case studies – jest rzetelna i godna zaufania,
  • ma przejrzystą i czytelną ofertę.

To tylko część zalet posiadania strony internetowej. O kolejnych przeczytasz w dalszej części tekstu. Już teraz mogę Ci jednak zdradzić, że są wśród nich możliwości łatwego dotarcia do nowych klientów oraz stworzenia skutecznej reklamy na podstawie statystyk.

Niezależnie od tego, czy działasz online, czy offline oraz jaki masz budżet na marketing, dobrze stworzona strona internetowa będzie dla Twojej firmy narzędziem do dalszego rozwoju i pozyskiwania klientów.

Strona internetowa jako wizytówka

Prosta w formie, za to bogata w treści strona internetowa dla biznesu sprawi, że Twoi klienci łatwo znajdą Cię w sieci. Co więcej, będą mogli poznać Ciebie i Twoją firmę.

To szczególnie ważne, jeśli działasz w mocno konkurencyjnej branży. Klient, szukając w internecie sprzedawcy czy wykonawcy usług, wybierze osobę podobną do siebie, przekonującą, potrafiącą dobrze sprzedać swój produkt lub usługę. Strona internetowa pomoże Ci nie tylko dotrzeć do nowych klientów, ale także przekonać ich do siebie. Osoby zainteresowane współpracą powinny znaleźć na niej najważniejsze informacje o firmie, ofertę oraz informację o sposobie kontaktu.

Zarówno w przypadku małych, jak i dużych firm, nic nie daje takiej gwarancji jakości, jak dobrze wykonana strona. Internetowa wizytówka da Ci przewagę nad konkurentami, których działania ograniczają się do mediów społecznościowych. Posiadanie własnej witryny budzi zaufanie i pozwala łatwo i szybko uzyskać wszystkie przydatne informacje o firmie i jej ofercie. Niezależnie, czy prowadzisz jednoosobową działalność, czy masz pod sobą setki pracowników – dzięki prostej, ale dobrze wykonanej stronie internetowej WordPress z łatwością wypozycjonujesz swoją firmę w sieci i pozyskasz nowych klientów.

Strona jako darmowa reklama firmy

Skoro mowa o pozycjonowaniu – czy wiesz, że stronę internetową można wykorzystać jako bezpłatną reklamę? Niezbędna do tego będzie odpowiednia optymalizacja, jednak o tym porozmawiamy innym razem. Dzisiaj skupmy się na podstawach.

Twoja strona internetowa może wyskoczyć w wynikach wyszukiwania użytkownikowi, który potrzebuje firmy z Twojej branży. Na przykład jeśli prowadzisz biuro nieruchomości w Krakowie, a Twój klient próbuje znaleźć w Google hasło „biuro nieruchomości Kraków” – Twoja internetowa wizytówka może pokazać mu się w wynikach wyszukiwania. Warto prowadzić ją tak, aby była jednym z pierwszych wyników. To zwiększa prawdopodobieństwo, że osoba szukająca pomocy przy sprzedaży lub zakupie mieszkania wejdzie właśnie na Twoją witrynę.

Pojawienie się Twojej strony na szczycie wyników wyszukiwania Google wymaga pracy i czasu, ale jeśli tak się stanie, będziesz docierać ze swoją ofertą do potencjalnych klientów zupełnie za darmo.

Strona jako centrum działań marketingowych

Posiadanie strony internetowej dla firmy pozwala działać przy użyciu wielu różnych narzędzi. Dzięki niej można dowiedzieć się, kto dokładnie jest zainteresowany naszą ofertą i za darmo zbierać adresy mailowe tych osób.

Nawet prosta strona internetowa WordPress sprawdzi się do prowadzenia zapisów na newsletter czy umawiania terminów spotkań. Połączenie jej z narzędziem analitycznym da możliwość sprawdzenia dokładnych statystyk i informacji o potencjalnych klientach. Istnieją także metody, dzięki którym wyślemy reklamy dokładnie do tych osób, które już raz nas odwiedziły. Dzięki temu rozwiązaniu można na przykład przypomnieć klientom, że niedługo skończy się promocja na oglądane przez nich produkty.

Poza tym strona internetowa sklepu pozwoli nam zrobić najważniejsze – sprzedać nasze produkty i usługi. W odpowiednio przygotowanym sklepie klient zrobi zakupy łatwo i szybko, a następnie natychmiastowo dokona zapłaty.

Strona jako budowanie zaufania

Klienci cenią współpracę z wiarygodnymi firmami. Lubią kupować u osób, które znają. Cała marka zyskuje ludzką twarz, jeśli stoi za nią człowiek. Strona internetowa dla biznesu jest doskonałym sposobem właśnie na pokazanie twarzy i zbudowanie więzi z klientem.

Ważne jest, aby na stronie internetowej Twojej firmy znalazły się wszystkie ważne i przydatne informacje. Wzbudź zaufanie klienta, niczego przed nim nie ukrywając. Pokaż mu, nie tylko kim jesteś, ale także jakie projekty lub produkty tworzysz i co myślą o nich Twoi wcześniejsi klienci.

Dla zbudowania zaufania kluczowa jest zakładka z informacjami o Twojej marce – zarówno z krótką historią powstania firmy i jej misją, jak i z dokładnymi danymi kontaktowymi. Sklep czy usługodawca ukrywający swój adres mailowy, numer telefonu lub adres punktu stacjonarnego może zrazić niektórych klientów.

Jeśli coś tworzysz – niezależnie, czy będą to ubrania, biżuteria czy projekty graficzne – pokaż prawdziwy wygląd produktów. Realne zdjęcia pozwolą klientowi upewnić się o jakości oferowanych przez Ciebie rzeczy.

Pamiętaj, że strona internetowa sklepu powinna mieć regulamin. Prosty i napisany w zrozumiały sposób utwierdzi klientów w przekonaniu, że nie masz niecnych zamiarów. Jasno postawione zasady sprawią, że osoby zainteresowane bez obaw zdecydują się na zakup, nawet jeśli do tej pory nie znały Twojej firmy.

Ostatnim – nieobowiązkowym, ale przydatnym – elementem są opinie klientów. Umieszczając je w swoim sklepie, sprawisz, że osoby niezdecydowane ostatecznie pozbędą się obaw przed zakupem. Zadziała społeczny dowód słuszności i kolejni klienci, przekonani pozytywnym zdaniem poprzednich, zrobi u Ciebie zakupy.

Strona jako budowanie pozytywnego wizerunku marki

Zalety posiadania strony internetowej nie ograniczają się wyłącznie do łatwej sprzedaży. Strona internetowa dla firmy to także miejsce, w którym warto pokazać pracowników, czy wykonywane przez nich dodatkowe działania, które nadadzą marce ludzkiej twarzy i spowodują, że zyska ona sympatię klientów.

Przydatnym, choć często niedocenianym elementem stron internetowych dla firm jest blog. Można wykorzystywać go na różne sposoby – od prezentowania oferty i budowania pozytywnego wizerunku firmy, aż po udzielanie porad oraz przekazywanie wiedzy. Każda z tych możliwości otwiera przed nami drzwi do nawiązania nowej, wyjątkowej relacji z klientem.

Doskonałym pomysłem jest pokazywanie na blogu wszelkich działań i akcji charytatywnych, w których bierzemy udział. Dzięki temu odbiorcy zaczną kojarzyć nas z dobrymi uczynkami i podświadomie zechcą się za nie odwdzięczyć, wybierając nasze produkty lub usługi.

Bezinteresownej pomocy można udzielić także, nie wychodząc poza internetowy świat. Klienci często potrzebują rady, wskazówki lub instrukcji, jak coś zrobić. To kolejne typy treści, które warto umieszczać na blogu firmowym. Dzięki temu pokażemy się jako osoby profesjonalne, eksperci w swojej branży. Część klientów, w zamian za rozwiązanie problemu, zdecyduje się na zrobienie u nas zakupów. U pozostałych – nawet jeśli nie sfinalizują transakcji – wytworzymy pozytywne skojarzenie, dzięki któremu będą wracać na naszą stronę lub polecać nas znajomym.

Chcesz skuteczniej docierać do klientów?

Czym jest strona internetowa dla firmy?

Nawet minimalistyczna i prosta strona internetowa może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju Twojej firmy.

Reasumując, dzięki własnej stronie www możesz:

  • łatwo oraz niskim kosztem pozyskać nowych klientów,
  • zwiększyć sprzedaż swoich usług lub produktów,
  • wzbudzać zaufanie, budować pozytywny wizerunek i markę eksperta.

Pamiętaj, aby Twoja strona internetowa była responsywna, czyli przystosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Większa część internautów zamiast z komputerów stacjonarnych czy laptopów, korzysta dziś głównie ze smartfonów. Wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom, tworząc czytelną i przejrzystą stronę także na urządzenia przenośne.

Stworzenie atrakcyjnej strony internetowej, która przynosi klientów, wymaga fachowej wiedzy, umiejętności technicznych oraz czasu. Potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się ze mną – chętnie pomogę!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart
Przewiń do góry
Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.