...
jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-sklepie-internetowym-01-blog

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym- 3 sprawdzone sposoby.

Spis treści

Jeśli posiadasz sklep internetowy, to zapewne masz jeden cel — sprzedawać jak najwięcej. Pytanie tylko, jak to zrobić, i czy da się to zrobić bez wielkich nakładów finansowych? Nie jest zwolennikiem nieinwestowania w marketing. Wręcz przeciwnie, uważam, że jest to podstawowa inwestycja każdego biznesu, która powinna zawierać się w planie finansowym firmy.

Jeśli Twój sklep oparty jest o WordPress i WooCommerce to warto też korzystać z darmowych opcji rozwoju firmy, bo mamy do takich dostęp. W porównaniu z innymi gotowymi rozwiązaniami do sprzedaży online WordPress i WooCommerce dają po prostu nieograniczone możliwości rozwoju Twojego biznesu w Internecie.

W tym artykule przeczytasz o trzech darmowych opcjach dotarcia do klientów i sprawienia, że statystyki sprzedaży w Twoim sklepie wzrosną. To sposoby sprawdzone i przetestowane w sklepach internetowych moich klientek.

Znasz już moją ofertę? Zobacz, co dla Ciebie zrobię.

Strona internetowa

Zobacz

Zwiększenie sprzedaży -odzyskiwanie porzuconych koszyków

Wciąż niedoceniana i niewykorzystywana opcja dodatkowa do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym. A jest bardzo prosta do wdrożenia i przynosi naprawdę świetne rezultaty.

O porzuconym koszyku mówimy wtedy, gdy klient wybiera produkty do zakupu w Twoim sklepie, wrzuca do koszyka, ale w końcowym etapie zamówienia nie finalizuje transakcji. Jak pokazują badania ponad 2/3 koszyków w sklepach internetowych jest porzucanych. Koszyk zostaje porzucony przez klienta z wielu powodów i są to między innymi końcowe koszty, kłopoty z finalizacją zamówienia czy problemy techniczne.

Ale mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Jest wtyczka, która automatycznie odzyskaj utracone przychody. WooCommerce Cart Abandonment Recovery – skutecznie i całkowicie za darmo wygeneruje dla Ciebie dodatkowy przychód. 

Jak działa ta wtyczka?

Wtyczka przechwytuje adres e-mail użytkowników na stronie składania zamówienia. Jeśli zakup nie zostanie sfinalizowany w ciągu 15 minut, rozpocznie się wysyłanie automatycznej serii e-maili uzupełniających, które możesz dostosować do swojej marki.

Za pośrednictwem serii e-maili możesz: przypomnieć im o sfinalizowaniu zakupu, poprosić o opinię lub zaoferować niestandardową zniżkę, która zachęci potencjalnych nabywców do sfinalizowania zakupu. Możesz wysłać tyle e-maili, ile chcesz.

Poniżej znajduje się tylko przykład sekwencji wiadomości e-mail, którą ją wprowadzam w sklepach swoich klientów:

1 E-mail po 30 minutach: Pytamy, czy wystąpił jakiś problem techniczny.

2 E-mail po 24 godzinach: Przypominamy o produktach w koszyku i o sfinalizowaniu zakupu.

3 E-mail po 72 godzinach: Oferujemy super rabat, ale ograniczony czasowo – zazwyczaj 24 h.

Poniżej przedstawiam Ci screen ze sklepu jednej z moich klientek i odzyskane koszyki w ciągu miesiąca. To dodatkowy przychód prawie 7 tysięcy złotych, który bez zainstalowania tej darmowej wtyczki nie byłby możliwy.

jak-zwiekszyc-sprzedaz-img-01
Przychody z odzyskanych koszyków

Zwiększanie sprzedaży - automatyzacja lead magnet

Doskonałym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym i budowanie bazy potencjalnych klientów jest zapis do newslettera i automatyzacja lead magnet. Klient zapisuje się i w prezencie dostaje rabat na pierwsze zakupy w Twoim sklepie.

Tutaj istotne jest to, by potencjalny klient nie musiał czekać za długo na otrzymanie wiadomości z rabatem (jest ryzyko, że zapomni o zakupach albo się rozmyśli). Taka wiadomość może też wpaść do spamu, a nie chcemy rozczarować klienta już na samym początku. Najlepiej więc jeśli kod rabatowy (oczywiście razem z linkiem do sklepu) wyświetli się klientowi jako strona podziękowania za zapis.

Jak to robimy u moich klientów?

Oprócz strony podziękowania za zapis z rabatem i przekierowaniem do sklepu, taki potencjalny klient dostaje też automatyczną wiadomość powitalną. Ta wiadomości to przypomnienie o rabacie i zaproszenie do zakupów. Często też w takim e-mailu osadzamy przykładowe produkty, które po kliknięciu przekierowują prosto do sklepu.

Bywa, że wiadomość powitalna nie zostaje otwarta. Chociaż e-maile z lead magnet mają najwyższą otwieralność to zawsze mamy grupę osób, która z różnych powodów ich nie otwiera. Dlatego warto ustawić też przypominajkę o rabacie. Klient, który nie otworzył e-maila powitalnego, po 72 h dostaje przypomnienie, że rabat czeka na niego, ale na jego wykorzystanie ma już tylko 24 h.

Tak ustawiona automatyzacja lead magnet gwarantuje Ci dodatkowe dotarcie do klientów:

  1. zdecydowanych – którzy chcą zrobić zakupy z rabatem, dostają rabat i zaraz przechodzą do sklepu,
  2. mniej zdecydowanych – którzy chcą zrobić zakupy z rabatem, ale nie korzystają od razu,
  3. niezdecydowanych – którzy sami nie widzą czy chcą zrobić zakupy, może kiedyś skorzystają rabatu.

Poniżej widzisz dodatkowy przychód tylko z 3 dni, z automatyzacji lead magnet dla jednego z obsługiwanych przeze mnie sklepów.

jak-zwiekszyc-sprzedaz-img-02
Przychody z automatyzacji lead magnet

Chcesz skuteczniej docierać do klientów?

Zwiększenie sprzedaży - kampanie mailowe i sprzedaż prosto z maila

E-mail marketing to wciąż jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych. Jeśli chcesz, skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym to warto zbudować relacje pomiędzy sklepem a potencjalnym klientem.

Pierwszy krok masz już za sobą. Klient zostawił swój adres e-mail poprzez zapis do newslettera. Lub dokonał zakupów i wyraził zgodę przy składaniu zamówienia na wysłanie wiadomość (wymaga to odpowiednich checkboxów). Drugi krok to wiadomość powitalna, o której pisałam wyżej, a w której możesz krótko się przedstawić i opisać misję swojej marki. Dzięki temu wzbudzisz zaufanie do swojej firmy i pokażesz się z profesjonalnej strony.

Kolejny krok i jednocześnie trzeci darmowy sposób na zwiększenie sprzedaży to regularne i przemyślane kampanie newsletterowe.

Co zrobić, żeby inni chcieli czytać?

Pamiętaj o wartościowej treści, nie twórz e-maili na szybko, zaplanuj wysyłkę. W swoich kampaniach musisz przede wszystkim:

  • przykuć uwagę czytelnika i zachęcić do otwarcia wiadomości. Tutaj istotną rolę odgrywa nagłówek. Statystycznie 80% użytkowników Internetu czyta nagłówki, ale jedynie 20% z nich otwiera wiadomości. Stwórz tytuł e-maila, który będzie składał się z 6 słów, bo czyta się je najlepiej oraz będzie zawierał obietnicę rozwiązania problemu.
  • zadbać o wartościową z punktu widzenie czytelnika treść, oraz materiał atrakcyjny wizualnie. Twoja wiadomość powinna składać się w 90% z przydatnych informacji, a w 10% być reklamą Twoich usług czy produktów. Warto dzielić się darmową wiedzą, sprawdzonymi poradami, czy nowinkami branżowymi.
  • nie spamować! Najlepiej na wstępie ustalić, jak często w miesiącu będziesz pisać do swoich czytelników. Zaplanuj treści z wyprzedzeniem, możesz je także stworzyć wcześniej i zaplanować wysyłkę na konkretne dni.

Poniżej widzisz kolejny screen, który przedstawia dodatkowy przychód dla sklepu online. Sklep zarobił ekstra ponad 4500 zł z regularnych kampanii mailowych w maju.

jak-zwiekszyc-sprzedaz-img-03
Przychody z kampanii mailowej za jeden miesiąc

W każdej kampanii możesz wykorzystać 10% treści na sprzedaż. Warto więc połączyć swój sklep z autoresponderem i umieszczać produkty bezpośrednio w wiadomości e-mail. Działa to zdecydowanie lepiej niż sam przycisk z przekierowaniem/linkiem do sklepu. Pozwala na monitorowanie zakupów w sklepie właśnie z wiadomości e-mail, a Twój klient widzi dokładnie, co masz do zaoferowania i ile to kosztuje. Dobrą praktyką jest umieszczanie w każdym newsletterze np. wybranych produktów aktualnie w promocji, albo tworzenie ofert specjalnych dla czytelników.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Korzystaj z dostępnych narzędzi i działaj! Zarówno automatyzację lead magnet, jak i kampanie newsletterowe zrobisz w prostym i darmowym (do 1000 subskrybentów) autoresponderze – MailerLite. Tutaj piszę więcej – KLIK o konfiguracji tego fantastycznego narzędzia. Wypróbuj koniecznie, jeśli chcesz bez wielkiego budżetu i akcji marketingowych znacznie zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie online!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart
Przewiń do góry
Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.