...
landing-page-img-blog

Skuteczny landing page – o czym musisz pamiętać?

Spis treści

Co to jest landing page?

Landing page to – w dosłownym tłumaczeniu – „strona lądowania”. Określenie to oznacza stronę docelową, na którą trafia odwiedzający (np. po kliknięciu w link lub banner).

Może być samodzielną stroną internetową lub stanowić element większej witryny. Jednocześnie sama w sobie nie jest stroną firmową. To raczej jednostronicowa wizytówka, której celem jest wyłącznie zwiększenie konwersji.

Skuteczny landing page – zalety

We wstępie wspomniałam, że celem strony lądowania jest zwiększenie konwersji. Oznacza to, że skuteczny landing page ma zachęcić użytkownika do wykonania określonego działania.

Najczęstsze cele, do których realizacji wykorzystuje się strony docelowe to zbieranie danych kontaktowych (np. adres e-mail) oraz sprzedaż produktu lub usługi.

Tworzenie landing page jest praktyką popularną wśród firm i osób, które chcą powiększyć swoją bazę mailingową. W tym przypadku zwykle reklama (np. w mediach społecznościowych) przekierowuje użytkownika na stronę lądowania, gdzie można odebrać darmowy prezent – lead magnet. Warunkiem otrzymania prezentu jest pozostawienie swojego adresu mailowego oraz wyrażenie zgody na przesyłanie informacji handlowych.

Stronę docelową można wykorzystać także do sprzedaży produktów i usług. Często wykorzystuje się w tym celu one time offer – jednorazową, ograniczoną czasowo promocję, która ma zachęcić użytkownika do natychmiastowego zakupu.

Innym przykładem wykorzystania landing page jest stworzenie listy osób oczekujących na premierę produktu. W ten sposób firmy, nie tylko pozyskują dane potencjalnych klientów, ale także w odpowiednim czasie mogą zaproponować im rabat na zakupy lub możliwość otrzymania bezpłatnych bonusów, zwiększając prawdopodobieństwo sfinalizowania transakcji.

Dobrze przygotowana strona lądowania pomaga docierać do nowych odbiorców – potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą – oraz zwiększyć sprzedaż.

Znasz już moją ofertę? Zobacz, co dla Ciebie zrobię.

Strona internetowa

Zobacz

Jak zrobić dobry landing page?

Skuteczny landing page jest sfokusowany na jeden jasno określony cel. W przeciwieństwie do strony firmowej czy profilu w mediach społecznościowych strona lądowania od razu sygnalizuje odbiorcy, co powinien zrobić. Jednak jak zrobić dobry landing page, który pomoże nam zrealizować cele?

Landing page – układ strony

Wygląd landing page powinien być uzależniony od branży i celu. Ważne, aby układ był prosty, a cała strona przejrzysta i czytelna. Co ważne, skuteczny landing page nie powinien mieć menu ani innych „rozpraszaczy” – odbiorca powinien skupić się na treści tej konkretnej strony i zrealizować założony przez nas cel.

Pod względem estetycznym kluczem do sukcesu jest zastosowanie na stronie lądowania 2-3 kolorów i 1-2 krojów pisma. Dzięki temu łatwiej będzie nam zachować porządek.

Większość stron typu landing page ma bardzo podobną budowę:

  • nagłówek,
  • opis produktu lub usługi,
  • informacja, do kogo produkt lub usługa jest skierowana,
  • wypunktowanie korzyści,
  • zbicie obiekcji,
  • call to action – wezwanie do działania (zwykle występujące w kilku miejscach),
  • opinie klientów.

Oczywiście nie wszystkie powyższe elementy są obowiązkowe, jednak umieszczenie ich na stronie docelowej pozwala klientowi dokładnie zapoznać się z produktem, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo dokonania zakupu lub zapisu na newsletter.

Dobrze, żeby wszystkie zamieszczone na landing page zdjęcia lub grafiki były w tym samym wymiarze. Teksty natomiast powinny być zwięzłe i zrozumiałe. Aby treści były łatwiejsze w odbiorze, warto wypunktować przynajmniej część z nich.

Jedną z głównych ról gra wezwanie do działania – CTA. Przyciski zachęcające do zakupu produktu, odwiedzenia strony lub zapisu na newsletter powinny wyróżniać się kolorem i rozmiarem.

Landing page – teksty

Często teksty na stronach lądowania są bardzo długie, co może zniechęcać odbiorców. Podczas tworzenia landing page warto zachować równowagę – treści powinny być skondensowane, czyli konkretne i wyczerpujące temat, ale nie bardzo obszerne.

Najważniejszym kryterium podczas pisania tekstów na stronę lądowania powinna być jakość. Naszym celem jest przekazanie potencjalnemu klientowi wszystkich niezbędnych informacji i przekonanie go do zakupu.

Niezwykle istotne jest posługiwanie się językiem korzyści oraz podkreślanie zalet produktu i zbijanie obiekcji kupującego. Dobrym pomysłem jest przygotowanie sekcji z pytaniami i odpowiedziami – FAQ – w której rozwiejemy wszelkie wątpliwości klienta.

Najbardziej istotne elementy oferty warto podkreślić wypunktowaniami oraz pogrubieniami. W ten sposób odbiorca skupi na nich uwagę podczas przeczesywania strony wzrokiem.

To, co ma największą siłę przekazu – nagłówki i CTA, czyli wezwanie do działania – powinno być nie tylko stworzone z wyjątkową dbałością o jakość, ale także odpowiednio wyróżnione w tekście. Wszystkie znajdujące się na stronie przyciski muszą być przykuwające uwagę i zachęcające do kliknięcia w nie.

Landing page – narzędzia i tworzenie

Wiesz już, jak zrobić dobry landing page i jakie elementy powinien zawierać. Łatwo możesz wywnioskować także, czego lepiej na nim nie zamieszczać. Na pewno na zakazanej liście znajdą się zbyt obszerne i mało konkretne teksty, niewyróżniające się przyciski, nieestetyczne zdjęcia i grafiki czy nieczytelne kroje pisma.

Skoro część teoretyczna za nami, pora przejść do praktyki  – zastanówmy się więc, w jaki sposób stworzyć swoją pierwszą stronę lądowania.

W Internecie można znaleźć wiele darmowych oraz płatnych narzędzi, które pozwalają przygotować samodzielnie lub na gotowych szablonach skuteczny landing page. Przykłady, które przygotowałam poniżej, to jedne z najłatwiejszych w obsłudze propozycji umożliwiających stworzenie strony lądowania dopasowanej do swoich potrzeb.

Niezwykle popularnym rozwiązaniem jest tworzenie landing page na WordPress. Wtyczka Elementor umożliwia łatwe przygotowanie nawet mocno rozbudowanej strony internetowej na własnej domenie. Wystarczy „złożyć ją” z bloków, w których możemy umieścić tekst lub grafikę.

Jeśli szukasz kompleksowego narzędzia do tworzenia lejków sprzedażowych to mogę polecić Ci wtyczkę CartFlows, która pozwala bez większych technicznych umiejętności tworzyć strony lądowania, upselle, strony składania zamówienia i podziękowania za zakup.

Stronę lądowania często można przygotować także przy użyciu systemów mailingowych, czyli miejsc, w których tworzymy nasze newslettery. Jednym z najbardziej polecanych przeze mnie narzędzi jest MailerLite.

Tworzenie landing page może okazać się jeszcze prostsze, niż myślisz. Od jakiegoś czasu taką możliwość udostępnia nawet Canva – aplikacja do tworzenia prostych grafik! Korzystając z gotowego szablonu lub przygotowując własny, można z łatwością przygotować własną prostą stronę internetową.

Chcesz skuteczniej docierać do klientów?

Skuteczny landing page dla Twojego produktu

Tworzenie landing page może okazać się całkiem łatwe, jednak jest także pracochłonne. Nawet wykorzystując proste w obsłudze, dobrze znane narzędzia dostępne w Internecie musisz pamiętać, że skuteczny landing page musi składać się z wielu „grających ze sobą” elementów.

Odpowiednia struktura i układ strony, wygląd spójny z wizją marki, estetyczna strona wizualna, dobrej jakości grafiki oraz niepowtarzalne, zwięzłe teksty to obowiązkowe punkty na liście „to do”.

Pamiętaj, że część lub całość pracy możesz zlecić profesjonalistom, którzy stworzą dla Ciebie stronę lub zajmą się przygotowaniem poszczególnych elementów – zrozumiałych, skondensowanych treści, profesjonalnych zdjęć czy spójnych grafik.

Zaufaj mi – skuteczny landing page to rzecz, w którą warto zainwestować zarówno swój czas, jak i pieniądze. Odpowiednio przygotowany zagwarantuje Twojej firmie wzrost sprzedaży i pozyskanie nowych kontaktów, które w przyszłości zamienisz w stałych klientów.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.