...
sprzedaz-online-blog-img

Sprzedaż online – zalety dla marki osobistej.

Spis treści

Znasz już moją ofertę? Zobacz, co dla Ciebie zrobię.

Strona internetowa

Zobacz

Coraz więcej marek osobistych decyduje się na tworzenie i sprzedaż produktów cyfrowych – e-booków, kursów, szkoleń oraz innych materiałów edukacyjnych i nie tylko. Trend na bycie online rozpoczął się w pandemii i niewątpliwie zostanie z nami już na zawsze.

Osoby i firmy skupiające się do tej pory głównie na usługach, dzięki wprowadzeniu sprzedaży online, mają niepowtarzalną okazję na szybszy rozwój swojego biznesu i skalowanie przychodów. Od czego jednak zacząć?

Zacznij od stworzenia sklepu internetowego i wygodnej sprzedaż przez własną stronę www!

Sprzedaż internetowa — dlaczego się opłaca?

Z punktu widzenia przedsiębiorcy głównym powodem, dla którego warto zacząć sprzedawać produkty cyfrowe, jest skalowanie przychodów. Wykonując usługi, otrzymujemy wynagrodzenie za poświęcony czas. A czas, niestety, każdy z nas ma ograniczony, więc ograniczone są także nasze zarobki.

Dobrym wyjściem w takiej sytuacji jest stworzenie produktu cyfrowego, którego sprzedaż online będzie w pełni zautomatyzowana i nie wymagająca naszej stałej ingerencji (np. pakowania przesyłek i nadawania ich).

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy warto zainwestować w stworzenie sklepu internetowego, pomyśl o najważniejszych zaletach sprzedaży online:

  • dostęp do milionów klientów surfujących po sieci,
  • możliwość sprzedaży przez 24 godziny na dobę każdego dnia, także w święta,
  • narzędzia umożliwiające prostą konfigurację, generujące niskie koszty.

1. Sprzedaż online — dostęp do milionów klientów

Na początku 2022 roku z internetu korzystało aż 87% Polaków. To ponad 33 miliony potencjalnych klientów!

Żadna marka osobista nie jest w stanie zrealizować usług dla takiej ilości osób. Nawet niewielki ułamek tej liczby jest nie do ogarnięcia przez jednego przedsiębiorcę, który na wykonanie każdej usługi potrzebuje kilku lub kilkunastu godzin.

Inaczej ma się sprawa ze sprzedażą online – odbywa się ona automatycznie, nie wymaga siedzącego przy kasie sprzedawcy. Dzięki temu nawet niewielka firma bez problemu poradzi sobie z obsługą setek czy tysięcy osób, z którymi nie byłaby w stanie nawiązać współpracy bezpośredniej.

No dobrze, ale jak niby dotrzeć, chociaż do części z tych milionów potencjalnych klientów? Na szczęście w internecie nie ma rzeczy niemożliwych, a odbiorców da się pozyskać na wiele różnych sposobów.

Jednym z nich są płatne reklamy. Nawet stosunkowo niewielki nakład finansowy pozwala firmom docierać do użytkowników mediów społecznościowych oraz osób szukających informacji lub produktów w wyszukiwarce Google.

Świetną alternatywą dla reklam płatnych są działania organiczne, czyli darmowe. Możemy zaliczyć do nich m.in. SEO (pozycjonowanie strony i sklepu www za pomocą odpowiednio przygotowanych treści) czy aktywność w social mediach.

2. Sprzedaż online — zawsze i wszędzie

Drugą niewątpliwą zaletą posiadania sklepu e-commerce jest możliwość prowadzenia sprzedaży online przez całą dobę, także w dni wolne i święta, praktycznie bez udziału pracowników.

Klient, który odwiedzi nasz sklep internetowy może w dowolnym momencie, z dowolnego miejsca na ziemi dokonać zakupu, opłacić swoje zamówienie i uzyskać natychmiastowy dostęp do przygotowanych przez nas materiałów. A my nie musimy w tym czasie podawać towaru z półki i nabijać na kasę fiskalną czy pakować paczki do wysłania.

Odpowiednio skonfigurowany internetowy sklep sprawi, że wszystko „zrobi się samo”. My w tym czasie możemy spokojnie odpowiadać na wiadomości klientów lub przygotowywać kolejne produkty.

3. Sprzedaż online — proste i tanie narzędzia

Mogłoby się wydawać, że projektowanie sklepów internetowych jest pracą wymagającą ogromnej wiedzy i doświadczenia. To prawda, ale… Istnieje sporo niedrogich i prostych w obsłudze narzędzi, które umożliwiają użytkownikom samodzielne tworzenie sklepów internetowych.

Oczywiście najłatwiejszy do zrobienia bez pomocy profesjonalisty będzie prosty i minimalistyczny sklep www, ale na początek w zupełności wystarczy. Wraz ze wzrostem rozpoznawalności marki, zwiększeniem liczby klientów oraz dodaniem do sklepu nowego asortymentu można zdecydować się na skorzystanie z usług firmy, która przygotuje profesjonalną witrynę przyjazną użytkownikom, dobrze pozycjonującą się w Google. Jednak pierwsze kroki możesz postawić samodzielnie, tworząc funkcjonalny i działający sklep e-commerce na jednej z istniejących platform.

Zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem do tworzenia sklepów internetowych jest WooCommerce – bezpłatne rozszerzenie do WordPress, które pozwala dodać do swojej strony firmowej zakładkę ze sklepem www. Wybierając tę opcję, możemy skorzystać z wielu gotowych szablonów i dosłownie kilkoma kliknięciami dodać pierwsze produkty oraz ustalić ceny. Jedyne, czego będziemy potrzebować, aby założyć internetowy sklep na WooCommerce to własna domena (adres strony) i hosting („dom” strony).

WooCommerce umożliwia podpięcie do sklepu różnych rodzajów płatności online. Oznacza to, że klient nie musi wykonywać przelewu na nasze konto, a my nie musimy codziennie sprawdzać, czy pieniądze już wpłynęły, aby wysłać produkt. Płatności online (np. PayPal) umożliwiają dokonanie wygodnej, natychmiastowej płatności kartą.

Bardzo ważne i przydatne mogą okazać się także integracje z różnymi narzędziami, jakie umożliwia WooCommerce. Chodzi np. o odzyskiwanie porzuconych koszyków (poczytaj o zaletach TUTAJ), możliwość automatycznego zapisu do newslettera przez klientów (dowiedź się więcej), automatyczną wysyłkę faktur po zrealizowaniu zamówienia czy podpięcie porównywarki cen wraz z opiniami klientów. Chociaż na początku może wydawać się, że nie wszystkie z tych opcji będą nam niezbędne, możesz mi wierzyć, że szybko docenisz ich działanie.

Chcesz skuteczniej docierać do klientów?

Sprzedaż online produktów cyfrowych a branża

Wiele osób prowadzących jednoosobowe działalności, tworzące marki osobiste, zastanawia się, w jaki sposób skalować swoje przychody – co właściwie sprzedawać, oprócz standardowych usług. Wbrew pozorom produkty cyfrowe znajdą swoje zastosowanie praktycznie w każdej branży:

  • dietetyk może sprzedawać gotowe jadłospisy,
  • coach – e-booki i karty pracy do samodzielnego wypełnienia,
  • grafik – e-booki, kursy, gotowe szablony grafik,
  • agent nieruchomości – e-booki lub kursy o samodzielnym przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży, lub wszystkich formalnościach związanych ze sprzedażą, lub zakupem.

To, oczywiście, tylko kilka przykładów, które mają zobrazować, jak szerokie perspektywy mają przedsiębiorcy, niezależnie od tego, czym się zajmują. Wszystko zależy od kierunku i sposobu, w jakim chcemy rozwijać nasz biznes.

Sklep internetowy z punktu widzenia klienta

Sklep internetowy jest wygodnym rozwiązaniem nie tylko dla sprzedawcy, ale i klientów. Docenią oni m.in.:

  • natychmiastową realizacja zamówienia (bez konieczności czekania na przesyłkę),
  • możliwość przeczytania lub obejrzenia zakupionych materiałów w dowolnym miejscu i czasie,
  • długi (często w ogóle nieograniczony czasowo) dostęp.

Sprzedaż internetowa – zacznij skalować swój biznes

Temat projektowania sklepów internetowych oraz ich zalet i korzyści jest naprawdę obszerny. Coraz więcej przedsiębiorców przekonuje się, że warto wprowadzić do sprzedaży produkty cyfrowe i zacząć skalować swój biznes, zamiast skupiać się wyłącznie na wykonywaniu usług.

Nie warto od początku zniechęcać się „za dużą konkurencją” czy brakiem czasu na samodzielne stworzenie sklepu. W dzisiejszych czasach rynek jest naprawdę obszerny i może pomieścić sporo nowych produktów z różnych branż. Natomiast stworzenie sklepu internetowego można zlecić profesjonaliście, a ta inwestycja szybko się zwróci dzięki zadowolonym klientom, doceniającym wysoką funkcjonalność sklepu online.

Chcesz uruchomić sprzedaż własnych produktów cyfrowych? Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się ze mną!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.