...

Strategia marketingowa – 3 podstawowe zalety.

Spis treści

Znasz już moją ofertę? Zobacz, co dla Ciebie zrobię.

Strona internetowa

Zobacz

Strategia marketingowa – korzyści dla biznesu

Możliwe, że błądzisz po omacku. Łapiesz się różnych działań, gubiąc się w chaosie możliwości, jakie daje Internet i nowoczesne narzędzia. Ulegasz modzie, reklamom na Facebooku i obietnicom szybkiego efektu. Bez większych sukcesów i bez strategii działań marketingowych, od której powinnaś zacząć. W tym krótkim artykule dowiesz się, dlaczego strategia marketingowa jest ważna i warto ją wprowadzić w swoim biznesie.

„Czas porzucić media społecznościowe, gdzie karuzela kręci się coraz szybciej, ale nigdy nie dociera na miejsce. Czas przestać spamować i udawać, że na ciebie czekają. Czas przestać robić przeciętne rzeczy dla przeciętnych ludzi, licząc na to, że uda się za to wziąć więcej niż przeciętną cenę. Czas przestać żebrać u ludzi, by zostali Twoimi klientami. Czas przestać szukać skrótów i czas zdecydowanie wyruszyć w długą, opłacalną drogę.”

Seth Godin

Nowoczesny marketing

Marketing zmienia swoje oblicze. Kiedyś kojarzony z nachalną reklamą, sprzedażą bezpośrednią i wielkimi zyskami tylko dla sprzedawcy, dzisiaj skupia się na potrzebach i problemach odbiorców. Wsłuchuje się w głos klienta i jego głosem mówi. 

Dlatego tak ważne w tworzeniu planu działań marketingowych dla Twojej marki jest ustalenie, kim jest Twój klient, czego potrzebuje i jakich wartości szuka. Wartość to obecnie słowo klucz. Wartość to TY! Dawaj ludziom wartość, dzięki której będą mogli osiągać swoje cele.

Stworzenie strategii marketingowej może być dla Ciebie utrapieniem. Wymaga czasu, zasobów, wiedzy oraz odpowiednich danych. Wprowadzona jednak w Twoim biznesie pozwoli na określenie misji firmy. Wyznaczy właściwy kierunek działań i pozwoli dotrzeć do nowych klientów.

Strategia działań

Ważne jest też byś zrozumiała, że Twój produkt czy usługa nie są dla wszystkich. Zapytaj zresztą sama siebie, czy chciałabyś ze swoją wyjątkową marką docierać do mas?  Powyżej przeczytałaś mój ulubiony cytat, który ukształtował moje podejście do współczesnego marketingu. Może będzie inspiracją także dla Ciebie?

Wskazówkami Setha Godina kieruję się w swoim biznesie online oraz planując działania marketingowe w biznesach moich klientek. Nie sprzedajemy, a edukujemy. Nie sprzedajemy, a budujemy relacje. Nie sprzedajemy, a dajemy wartość.

Nie szukaj skrótów, zacznij od początku. Stwórz strategię działań marketingowych. Wyznacz cele oraz określ drogę, która poprowadzi Cię do nich. Nie będzie to sprint a maraton, ale ten wysiłek na pewno się opłaci.

Chcesz skuteczniej docierać do klientów?

Strategia marketingowa - rodzaje

Strategia komunikacji marketingowej

Będzie określała, w jaki sposób Twoja marka informuje odbiorców o  wyjątkowych cechach produktów czy usług. Wskaże, jakich kanałów będziesz używać, by dotrzeć do odbiorców. Ustali, jakim językiem Twoja marka będzie się posługiwać.

Sprzedażowa strategia marketingowa

Skupia się na sprzedaży i określeniu kanałów dystrybucji Twojej firmy. Opisze lejek sprzedażowy i całą drogę zakupową klienta. Będzie zawierała dokładny opis potencjalnych nabywcy,  czyli persony. Uwzględni sezonowość w zakupie, zmiany na rynku, czy kształtowanie się cen produktów w zależności od czynników zewnętrznych.

Strategia marketingowa produktu

Dotyczy konkretnego produktu lub usługi z asortymentu Twojej marki. Mówimy tu zarówno o nowym produkcie jak i produkcie, który jest już dostępny na rynku. Będzie określała, jak powinien być rozwijany produkt i jak powinna się kształtować jego cena.  Wskaże, jakie są jego cechy, i które z nich należy podkreślić w komunikacji. Wreszcie nakreśli, dla kogo jest on przeznaczony i kto jest jego potencjalnym nabywcą.

Strategia marketingowa - 3 podstawowe zalety

  • Kierunek – Wyznacza kierunek i pozwala Ci się skupić na celu, wykorzystując dostępne możliwości.
  • Poznanie klientów – Pomaga w zrozumieniu potrzeb Twoich klientów oraz efektywnym komunikowaniu się z nimi. 
  • Oszczędności – Oszczędza czas oraz pieniądze, wskazując najbardziej efektywne metody rozwoju Twojej marki.

diagram-strategia-marketingowa-940x788

Przemyślana strategia marketingowa to podstawa Twoich działań w sieci. Jej stworzenie może wydawać się Tobie nie lada wyzwaniem i spędzać sen z powiek, to gwarantuję Ci, że będzie Twoim kompasem. Pozwoli Ci dotrzeć prosto do celu, który sobie wyznaczyłaś. 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.